489 km demiryolu
Tasarım hızı: 100 km/s
Maksimum demiryolu kotu: ~4717 m
Yaklaşık 270 km uzunluğunda 62 tünel
Hindistan’ın en stratejik demiryolu projelerinden Bilaspur-Manali-Leh Demiryolu, Hindistan-Çin sınırındadır. Demiryolu güzergahı Hindistan, Jammu&Kashmir ve Himachal Pradesh eyaletlerinden geçmekte, Bilaspur-Manali-Leh koridorunda yer almaktadır.
Tek hatlı ve geniş hat açıklıklı demiryolu 489 km uzunluğunda olup; tasarım hızı 100 km/saattir.
Proje güzergâhının özellikle Manali-Leh kesimi, yüksek irtifa, oksijen azlığı, sert hava koşulları ve kısıtlı erişim gibi oldukça zorlu koşullara sahiptir. Proje kapsamında güzergah boyunca 116 köprü ve viyadük yer almaktadır. Yaklaşık 270 km uzunluğunda tam 62 tünel ile %55’inin tünellerden oluşacağı öngörülen bu proje tamamlandığında, dünyanın en yüksek demiryolu hatlarından biri olacaktır.
Hindistan’ın en stratejik demiryolu projelerinden Bilaspur-Manali-Leh Demiryolu, Hindistan-Çin sınırındadır. Demiryolu güzergahı Hindistan, Jammu&Kashmir ve Himachal Pradesh eyaletlerinden geçmekte, Bilaspur-Manali-Leh koridorunda yer almaktadır.
Tek hatlı ve geniş hat açıklıklı demiryolu 489 km uzunluğunda olup; tasarım hızı 100 km/saattir.
Proje güzergâhının özellikle Manali-Leh kesimi, yüksek irtifa, oksijen azlığı, sert hava koşulları ve kısıtlı erişim gibi oldukça zorlu koşullara sahiptir. Proje kapsamında güzergah boyunca 116 köprü ve viyadük yer almaktadır. Yaklaşık 270 km uzunluğunda tam 62 tünel ile %55’inin tünellerden oluşacağı öngörülen bu proje tamamlandığında, dünyanın en yüksek demiryolu hatlarından biri olacaktır.